تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۳ تير ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

رائفی پور، گاو نه من شیرده اردوگاه انقلاب | چرا انحلال مصاف کلید خورد؟

علی اکبر رائفی پور بیش از اینکه یک جریان اورگانیک باشد، یک پروژه بود. این جریان با افشاگری‌ها علیه قالیباف و برخی چهره‌ها قدرت گرفت و حالا با شکست جریان متبوعش در انتخابات در معرض نابودی است. حملات رائفی پور به برخی جریان‌های اصولگرا از جمله قالیباف هرگز بی پاسخ نمانده، اما با شکست سعید جلیلی در انتخابات این حملات شدت گرفته و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد باید منتظر صدای ناقوس مرگ مصاف باشیم.

رائفی پور، گاو نه من شیرده اردوگاه انقلاب | چرا انحلال مصاف کلید خورد؟
رویداد ۲۴| لیلا فرهادی: سرگذشت موسسه مصاف و رائفی پور خواندنی است. موسسه مصاف، یک موسسه فرهنگی بود که در ابتدا فقط به مسائلی مثل تحقیق درباره ظهور، بهاییت، یهودیت و مسائلی از دست یک پرداخت. گاهی مدیر این موسسه اظهارنظر سیاسی هم می‌کرد، اما این اظهارات به آن اندازه اهمیت نداشت که گوینده‌اش به عنوان بازیگر سیاسی در ایران شناخته شود. حمایت برخی جریان‌ها با اهدافی خاص، این موسسه و مدیر آن را یک شبه به یک چهره بی ترمز تبدیل کرد که به زودی موی دماغ خود این جریان‌ها شد و حالا وقت کشیدن ترمز آن رسیده است.

یک زمانی همه رسانه‌های حاکمیتی از مشرق و فارس گرفته تا باشگاه خبرنگاران جوان، ارگان اطلاع رسانی عالی اکبر رائفی پور بودند. خبر تولید «اسلحه تمام ایرانی دوالفقار توسط موسسه مصاف» در یک ویدئوی طنزگونه، اما جدی در باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده و صدا و سیما تریبون‌های متعددی به او و موسسه‌اش می‌دادند. اما ظاهرا رائفی پور مثال آن «گاو نه من شیرده» بوده که با محاسبه غلط، لگد به سطل شیرش زده است.

فایل صوتی سردار جباری در جمعی از سرداران سپاه علیه رائفی پور توضیح جالبی درباره آغاز تا احتمالا پایان کار این موسسه و مدیر عجیب آن است.

سردار ابراهیم جباری، فرمانده محافظان رهبری و فرمانده سابق سپاه حفاظت ولی امر در این فایل صوتی می‌گوید رائفی پور ابتدا برای پروژه جذب جوانانی که «نسبتی با مسجد و هیات و نظام و انقلاب ندارند» به کار گرفته شده، اما بعد‌ها از کنترل آن‌ها خارج شده است. 

طبق گفته‌های سردار جباری، سخنرانی‌های رائفی‌پور علیه سران قوا و به‌خصوص قالیباف و همچنین دیدار‌های محرمانه رائفی‌پور با محمود احمدی‌نژاد، فرمانده سابق حفاظت، ولی امر را نگران کرده است. در این فایل صوتی سردار جباری ظاهراً در پاسخ به سئوال یکی از حضار درباره «اصطکاک» خودش با رائفی‌پور درباره علی‌اکبر رائفی‌پور و رابطه‌اش با محمود احمدی‌نژاد توضیح می‌دهد و می‌گوید «ما وفتی دیدیدم آقای رائفی [پور]در جذب جوانان موفقه مخصوصا قشری که خیلی ارتباط با مسجد و هیأت و نظام و انقلاب ندارن و گرفتاری‌های خاصی دارن ایشون رو دعوت کردیم و از ایشون استفاده کردیم، چند سال. تا امسال محرم... تا تقریبا سه چهار شب آخر خیلی ارتباط عمیق و صمیمی و رفت و آمد و موفق [داشتیم]»

سردار جباری در ادامه می‌گوید: «متاسفانه شب‌های آخر ایشون یک تعرضی کرد و یک انتقادات و حاشیه‌هایی به سران قوا داشت. خب به آیت‌الله رئیسی، آیت‌الله اژه‌ای، آقای دکتر قالیباف [انتقاد داشت]. من یکی دو شب آخر به ایشون گفتم شما تو این صحبتاتون سران قوای نظام ما رو که مورد عنایتند و پرتلاش‌اند و خستگی‌ناپذیرند و دارن زحمت می‌کشن، رو شما کوبیدی. آیت‌الله رئیسی یه شخصیتی است که یک ویران‌سرا رو تحویل گرفته تا بازسازی کنه، طول می‌کشه...»

نگرانی اصلی جباری از انتقاد‌های رائفی پور به قالیباف است. جباری در این جلسه می‌گوید از رائفی پور پرسیده چرا از قالیباف و دیگر سران قوا انتقاد میکنی و از احمدی نژاد تعریف کردید؟ او می‌گوید به رائفی پور گفتم «آقای رائفی! احمدی‌نژاد ریلش را عوض کرده. یه مسیر دیگری می‌ره. اشون مثل اصلاح‌طلبا از گذشته انقلابی‌گری، ایثارگری و فداکاری پشیمان است...»

به گفته جباری رائفی پور بعد از این جلسه توجیه شده و گفته می‌روم احمدی نژاد را «قهوه یا می‌کنم»، جباری هم رضایت داده و گفته «بریم جلو ببینیم چی می‌شه، اما من دلم شکسته بود و از این رفتار ناراحت بودم.»

شواهد نشان می‌دهد رائفی پور موفق به جلب نظر سردار جباری نشده و با ادامه انتقاد‌ها از قالیباف و برخی جریان‌های اصولگرا، گور خود را کنده است.


بیشتر بخوانید:

رائفی‌پور گیت | آیا سرنخ رسوایی مصاف در دست سید نظامی موسوی است؟

پشت پرده دعوای قالیباف و رائفی پور | جنگ افشاگری اصولگرایان نتیجه خالص سازی؟

مصاف‌های جدید مصاف | جایگاه هر یک از باندهای اصول‌گرا در مجلس آینده چیست؟

حمله گازانبری به رائفی پور/ چرا اصولگریان تئوریسین خود را حذف می‌کنند؟ +جدول


سرنخ بسیاری از حملات و افشاگری‌ها علیه موسسه مصاف و علی اکبر رائفی پور را باید در مجلس جستجو کرد.

اردیبهشت ماه امسال چند روز مانده به دور دوم انتخابات مجلس، جلیل محبی چهره نزدیک به قالیباف جزییات اطلاعات مالی موسسه مصاف نهاد متعلق به علی‌اکبر رائفی پور را منتشر کرد. این اسناد نشان می‌دهد از سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود «صد میلیارد تومان» به مؤسسه خیریه «مصاف» واریز شده که تحت عنوان «نذورات مردمی» بوده و در بین افراد و شرکت‌های مختلف پخش شده است. کمی بعد از انتشار این اسناد، رئیس کل بانک مرکزی هم صحت آن‌ها را تایید کرد، اما انتشار آن را غیرقانونی خواند.

هدف از انتشار این اسناد تضعیف جریان منتقاد قالیباف بود و سرنخ آن دست هیات تحقیق و تفحص مجلس یازدهم درباره عملکرد بانک‌ها و موسسات اعتباری بود. به نظر می‌رسید جریان افشای اسناد مالی، جوابیه برخی نمایندگان مجلس به اظهارات رائفی پور درباره دریافت ۱۴۰ سکه رشوه توسط یکی از نمایندگان مجلس بود.

روند تخریب مصاف و رائفی پور با شکست جلیلی در انتخابات تسریع شد. رائفی پور در انتخابات ریاست جمهوری از جلیلی حمایت کرد و به نقد و تخریب قالیباف ادامه داد و حالا با شکست جلیلی، هشتگ «انحلال مصاف» به شبکه‌های اجتماعی راه پیدا کرده است. برخی اکانت‌های امنیتی از انحلال قریب الوقوع مصاف خبر داده‌اند و به رائفی پور هشدار داده‌اند که از تهران خارج نشود.

در روز‌های گذشته بسیاری از چهره‌های نزدیک به رائفی پور متن‌های نسبتا مشابهی منتشر کرده و از او و موسسه اش اعلام برائت کرده‌اند. رائفی پور به خبر انحلال مصاف واکنش نشان داده و گفته به ما تهمت می‌زنند که «جاسوس و یهودی و نفوذی» هستید، «پولشویی می‌کنید»، «ابتذال سیاسی هستید»، «مشکل اخلاقی دارید»، «با برخی افراد امنیتی در ارتباط هستید» و «برای دولت سایه کار می‌کنید».

او گفته از بسیاری از کسانی که اتهام زده اند شکایت کرده و روند قضایی در جریان است.

جریانی که یک زمان با حمایت‌های معنوی و مادی برخی جریان‌ها از جیب بیت‌المال با هدف ترویج یک طرز فکر خاص به وجود آمد، دیگر تحمل نمی‌شود. جباری در فایل صوتی جلسه می‌گوید دلش از رائفی پور شکسته است. اعلام برائت‌ها از رائفی پور و شدت گرفتن حملات نشان می‌دهد این دل شکستن ها را باید جدی گرفت.

جریان‌هایی یک روزی به دنبال منافعشان افراد بی‌هویت را باد کرده بودند به این نتیجه رسیده‌اند که مار در آستین پرورانده‌اند و امروز تصمیم دارند بادش را خالی کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
0
7
خخخخخ شما ازکجا دستور گرفتید تبلیغ خالی کردن «باد»بکنید؟ واقعا شگفت شیرتوشیری شده?خدایا فقط حواست به ایران باشه همین??????
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
0
3
خخخخخ شما ازکجا دستور گرفتید تبلیغ خالی کردن «باد»بکنید؟ واقعا شگفت شیرتوشیری شده?خدایا فقط حواست به ایران باشه همین??????
نظرات شما